Cu VW prin Balcani

masina carlig remorcare rulota

În ultimul an ne-am deplasat în vacanțe doar călătorind printre și prin nori. Comod pentru șofer, e adevărat dar parcă nu are farmec ca atunci când te deplasezi cu mașina, mai ales când ești mare fan de curbe strânse și-ți alegi un traseu cu cât mai multe în ac de păr. Nici o turbulență din timpul zborului cu avionul nu-ți mărește așa mult cantitatea de adrenalină ca atunci când iei acele fantastice curbe pe drumuri de munte înguste. Și când tu șofer nu ai timp să vezi hăul că privești țintă drumul dar auzi rugăciunile adresate divinităților de partenerii tăi  de vacanță.

Cu greu m-am lăsat prinsă de dorința soțului să facem un tur de zece zile prin Balcani. Frumoasă și interesantă peninsula, gastronomii pe gustul nostru, oameni amabili și destul de ieftină plimbarea față de alte zone europene. Ca de obicei, eu fac traseul, eu rezervări pentru cazare, eu calculez costurile, eu fac bagaje, eu…. Soțul meu este genul care nu se bagă în mărunțișuri de astea zise feminine. Zice mieros surprinde-mă frumos.

Bine, pregătirea și verificarea tehnică a  mașinii este plăcerea șoferului și cu mult drag îi cedez sarcina.  De obicei plecăm cu puține bagaje, doar strictul necesar și câteva rezerve. Nu luăm cu noi frigiderul din bucătărie, dressingul și două rafturi din supermarket. Important este să fie plasticele bancare saturate și noi să avem grijă de ele. Vacanța asta balcanică va fi însă altfel. Vom colinda mult departe de orașe, de sate, de magazine așa că și bagajele vor fi mai voluminoase. Plus că la traseul ales avem nevoie și de biciclete. Când totul a fost stabilit (traseu, buget, numărul și dimensiunea bagajelor, acceptul a încă doi prieteni care mergeau cu noi), ne-am dat seama că avem nevoie să lucrăm puțin, financiar și fizic, la mașină.

I. Am pus totul pe hârtie, am calculat, calculit cum zicea Mălăiele și concluzia a fost următoarea: Dacă mașina noastră are cinci locuri pentru pasageri iar noi vom fi patru din care unul cam … pufos, avem nevoie de spațiu suplimentar pentru bagaje. Deci obligatoriu ne trebuie o cutie portbagaj.

II. Vrem biclele cu noi că pe coclauri nu ai de unde închiria. 2 ale noaste + 2 ale amicilor  cred că dau 4 bicle. Dacă nu-i așa caut problema aia de-a înnebunit internetul. Deci adăugăm și un suport pentru biciclete. Prinde bine și anul viitor.

III. Bun, cu hainele am rezolvat problema dar pentru corturi, lada frigorifică aia mare, șezlonguri că de, noi mergem pe plaje neamenajate, ne-ar mai trebui și o ….. remorcă auto! No poblem, au amicii.

IV. Rulotă am găsit gratis dar noi nu avem cum să o prindem. Și uite așa lista se mărește, cardul se va goli căci ne trebuie și un cârlig de remorcare.

V. Scut motor VW Golf, scrie soțul meu, ca o ultimă lovitură dată bugetului inițial calculat de mine și care acum era fantomatic. Îmi amintesc că mașina noastră avea scut nou dar vine răspunsul sec, inchizitorial: e de plastic și nu ține pe drumurile albaneze! Ok, mașina noastră, stăpâna noastră!

Lista finalizată, ne orientăm spre un magazin online să vedem prețurile. Alegem o veche cunoștință și ne apucăm de căutat ce ne trebuie. Eu cu ceva emoții căci nu se întrevedea nici o rectificare bugetară dacă nu cădeam pe calculele deja făcute.

Cu scutul de motor VW Golf nu a fost nici o problemă. Și-a ales un scut motor VW Golf 4, foarte bun, din oțel cu o grosime de 2  mm și vopsit în câmp electrostatic. Sper să-și îndeplinească bine rolul, mai ales la Melnik în Bulgaria printre piramidele de nisip și pe drumuri neasfaltate.  Avem în program odihna 😉 în beci la Shestaka (șase degete), pe drumul acela vechi dintre Melnik și Rojen. Adică laicul rubiniu din beci trebuie curățat de păcate la mânăstirea Rojen. A fost ușor să monteze singur scutul,  așa că am redus cheltuielile. Bucuros că a găsit scutul metalic pentru că la lucrările de termoficare ale Radet București și care încep de Halloween, tocmai bine protejează motorul de praf și lovituri când  va urca mașina pe resturile de la săpături.

Cutia portbagaj nu ne-a luat mult timp să o alegem. Era clar că având remorcă nu puteam lua decât o cutie de portbagaj cu prindere pe bare transversale, pe capota mașinii. Nouă ne trebuia una medie ca dimensiuni și preferabil să se deschidă pe ambele părți că de, nu știi niciodată în ce loc îngust  poți parca mașina. Eu vroiam una mai ieftină, soțul una mai trainică, făcută pentru păstrarea aerodinamismului mașinii. Și așa am ajuns la una potrivită la preț dar bună atât pentru valize cât și pentru schiuri iarna. Bucuria feciorului nostru că face economii în iarna asta. Haioasă cutiuța asta Junior Altro 460 Alb Dual Side și foarte rezistentă, fiind din material incasabil ABS.

Ultima achiziție, cârligul de remorcare Volkswagen IV.  A ales varianta cu tip de demontare vertical cu cheie, de la Auto-Hak. Și soțul meu cel atent la amănunte a verificat dacă acest cârlig are omologare RAR și EU, certificate ISO 9001.

Normal că avea, doar e magazin serios care livrează gratuit, indiferent de valoarea comenzii, dă garanție 24 de luni și acceptă retur în 14 zile.

A  fost puțin mai complicat cu montajul, noroc că cei de la Auto Gedal i-au indicat pe youtube un filmuleț cu procedurile de urmat și treaba a mers șnur.

Ei, ceva nedumeriri au fost până s-a obișnuit șoferul cu noii  parametri de lucru ai mașinii, cum i-a atras atenția vânzătorul. Dar când ești prevenit de specialiști, totul pare mai ușor și nu te sperii.

Din păcate la bicle a trebuit să renunțăm din simplul motiv că nu aveam cum să le transportăm. Eram obligați să alegem între remorca pentru bagaje, gratis de la amici și cumpărarea unui suport biciclete. Am ales să folosim remorca pentru că nu aveam unde pune lada frigorifică, șezlongurile, corturile.

Așa am mai redus și din cheltuieli anul acesta dar anul viitor suportul de biciclete e pe listă. Dar să nu credeți că soțul meu chiar a fost econom. Nu! A fost prevăzător, și-a luat, tot de la acest magazin online, o instalație electrică specială MP2LS. Nu a fost la preț cât un suport de biciclete, a fost acceptabilă totuși pentru mine ca ordonator secundar de credite. Motivația a fost că această instalație, conform specialiștilor de la AutoGedal “deconectează lămpile de ceață de pe spatele mașinii atunci când este conectată remorca, (astfel previne efectul de orbire atunci când este conectat la remorcă)”. Mă rog, nu cred că m-a păcălit dar nici nu voi alerga pe ceața în urma mașinii să verific. Oricum cardul și pin-ul lui sunt la mine ☺. Îl penalizez la prima leafă!

Dacă tot am intrat pe blogul AutoGedal pentru comenzi online, am printat repede și câteva pagini cu adrese de campinguri moderne din Albania și Grecia, pentru orice eventualitate, în caz că nu avem semnal la telefoane să consultăm aplicațiile.

Toate aceste probleme fiind rezolvate, plus că am recapitulat și eu ce trebuie să avem în vedere la un drum cu mașină și rulotă prin Europa, ajutată fiind de blogul celor de la AutoGedal, am luat o pauză de odihnă și …. la drum!

Bună idee 🐶 !

Cum a fost cu dotarea și cât ne-a folosit AutoGedal în vacanța prin munții balcanici? Să nu ne grăbim, peste șapte zile vă spun dacă am fost mulțumită de ei! Oricum după astea șapte zile,  trecem și prin Epir, pe drumul acela pustiu unde se sperie localnicii când văd turiști nebuni. Ieșim sus la Meteore… la biserici 😉!

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Articol scris pentru SuperBlog 2019, ed. toamnă, proba nr. 13

Poze preluate de pe autogedal.ro

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.